مجله تبلیغات

ساخت کلیپ تبلیغاتی

 تبلیغات اشکال و انواع مختلفی دارند که یکی از این شیوه‌ها ساخت تیزر کلیپ تبلیغاتی برای معرفی محصولات و خدمات است.                        

تیزر تبلیغاتی چیست؟

شرکت ها برای تبلیغ محصول خود در کلیپ های تبلیغاتی به دنبال اثربخشی بالا و تحت تاثیر قراردادن مخاطب هستند.

تیزر یا کلیپ تبلیغاتی نوعی آگهی خلاصه و کوتاه است که قبل از آگاهی کامل راجع به محصولی جدید که هنوز معرفی نشده، در قالب های متفاوت با این هدف ارائه می شود تا حس کنجکاوی بیننده را در مورد محصول بر انگیزاند. محصولی که مخاطب نمی داند چیست و چه کاربردی خواهد داشت. در تیزر تبلیغاتی اطلاعات زیادی راجع به محصول به مخاطب ارائه نمی شود و قرار است تا معرفی محصول او را کنجکاو نگه دارد. این درگیری مخاطب با تیزر تا مدتها پس از این که متوجه شد موضوعی که با یک تیزر معما گونه شروع شده چه بوده در ذهن او پایدار می ماند.

انواع تیزر تبلیغاتی

در حالت کلی ۳ نوع تیزر تبلیغاتی وجود دارد:

تیزر تبلیغاتی رئال

تیزرهای رئال یا واقعی با یک سناریو در محیط واقعی از انسان های واقعی در نقش هایی که در فیلم ایفا می کنند و سعی دارند پیام خاصی را به ببیننده ارائه کنند انجام می شود. تبلیغات تلویزیونی از این دسته هستند که مخاطبشان می تواند همه اقشار جامعه باشد.

تیزر تبلیغاتی انیمیشن

این نوع از تیزر  که توسط نرم افزارهای کامپیوتری در قالب انیمیشن ساخته می شود دارای سناریو و شخصیت های داستان و فضا کاملا غیر واقعی و کارتونی است. این نوع تبلیغات می تواند در ارتباط با کودکان و نوجوانان باشد.

تیزر تبلیغاتی رئال انیمیشن

نوع سوم ترکیبی از دو نوع شرح داده شده می باشد یعنی افراد حقیقی با تصاویر یا فضای انیمیشین ترکیب می شود.

 

سبک های ساخت تیزر تبلیغاتی

 سبک ها و قالب‌ها بسته به نوع مخاطب و نوع کسب و کار تلاش دارد بهترین تاثیر را بر مخاطب بگذارد.

1.توصیفی

این سبک به معرفی و  اطلاع رسانی درباره محصول یا خدمت می پردازد و برویژگی‌ها و امکانات موضوع مورد تبلیغ تاکید می شود.

2.داستانی

این سبک، با یک داستان یا خاطره موضوع یا ایده تبلیغاتی را ارائه می دهد و مفید بودن محصول یا خدمات در قالب یک تجربه بیان می کند.

3.تخیلی

این سبک به شکلی هنرمندانه یا هیجان انگیزمحصول یا خدمت را به شکل تخیلی و سرگرم کننده به مخاطب ارائه کرده و تاثیرگذاری زیادی دارد.

Feedback and Questions

کاربرد تیزر تبلیغاتی

کلیب های تبلیغاتی پس از تولید برای مخاطب قابل ارائه بصورت زیر می باشد

برای معرفی محصول جدید و یا بهبود محصولات قبلی

در سینماها

بین سریال ها

در وب سایت شرکت

در جلسات کاری

در کنفرانس ها و مطبوعات

بررسی مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی :

1.پیش تولید

در اولین قدم تمام مراحل زیر باید به درستی انجام شود تا نتیجه نهایی موفقیت آمیز باشد.

1.تعریف دقیق پروژه

2.تعیین هدف ساخت تیزر تبلیغاتی

3.آشنایی با کسب و کار، استراتژی و اهداف

4.تعیین مخاطب هدف تیزر

5.توافق در مورد فیلمنامه با سفارش دهنده

6.انتخاب شرکت سازنده

7.توافق در مورد هزینه ساخت تیزر

8.اگر تیزر رئال باشد انتخاب بازیگران

9.تهیه و ساخت موسیقی

در اولین مرحله با برگزاری جلساتی بین تیم بازاریابی یا مارکتینگ شرکت و شرکت سازنده تیزر، درباره ایده سناریو یا همان فیلم نامه تیزر تبلیغاتی تصمیم گیری می شود. سناریوی کلیپ تبلیغاتی معمولا بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه است

بر اساس سبک سناریو برآورد هزینه ها انجام می شود  و پس از اختصاص هزینه مراحل بعدی کار به ترتیب شروع به انجام خواهد شد.

2.پیش تولید تیزر

در این مرحله لوکیشن و مکان ضبط تیزر تبلیغاتی در نوع سبک رئال مشخص شود و در صورت نیاز مجوزهای لازم برای پروژه نیز گرفته شوند. به علاوه تجهیزات، ابزارها و زیر ساخت های مورد نیاز هم فراهم می شود.

3.تدوین و مراحل پس از تولید

براساس هزینه اختصاص داده شده در مرحله سوم بنا به سبک سناریو تجهیزات فیلمبرداری، صدابرداری و نورپردازی پیشرفته یا معمولی و افرادی مانند بازیگر، کارگردان، طراح صحنه، چهره پرداز، صدابردار و یا انیماتور و گوینده و ... شروع به کار می کنند.

در این مرحله براساس این که قرار است این کلیپ کجاها قرار است پخش شود بنا به مقررات و قوانین باید نسخه یا نسخه های مورد نظر تهیه شود.

پس از انجام همه این مراحل ویرایش و تدوین انجام می شود و پس از آن نیز صدای گوینده و آهنگ و جلوه های ویژه به تیزر اضافه می شود.

در مرحله نهایی باید تیزر ارزیابی شود و از نظر گرفتن بازخورد و زمان و صدا و جامعه هدف مورد بررسی قرار می گیرد. برای این منظور تیزر را بطور محدود به نمایش می گذارند و پس از گرفتن بازخورد برای تغییر سناریو یا هر کدام از مراحل اجرا شده و یا نمایش وسیع آن تصمیم گیری خواهد شد.

 مورد دیگری که دارای اهمیت ویژه ای است قرار گرفتن لوگوی شرکت و محصول در تیزر تبلیغاتی است.

فاکتورهای مهم یک تیزر خوب چیست؟

  1. در اختیار داشتن یک استراتژی مناسب و کارآمد برای منتقل کردن پیام مورد نظر در تیزر تبلیغاتی
  2. به خرج دادن خلاقیت در نمایش پیام مورد نظر در تیزر تبلیغاتی
  3. نحوه اجرایی کردن کار
  4. ارائه ایده هایی جذاب و کامل و نو که برای مشتری به راحتی قابل درک باشد.
  5. از زیبایی های دیداری و شنیداری با توجه به سلیقه مخاطب استفاده شود.
  6. تیزر را از منظر مخاطب ببینید
  7. هدف گذاری تبلیغ با توجه به نیاز مشتریان هدف
  8. داشتن ایده قوی و سناریوی کامل و بی نقص
  9. بکار گیری افراد حرفه ای برای ساخت تیزر در تمام مراحل
  10. پخش گسترده تیزر بصورت فیلم کوتاه و بلند و عکس و پوستر و بنر و گیف و ...
  11. استفاده از تیزر به عنوان یک کاتالوگ الکترونیکی
  12. درگیر کردن مخاطب و تعامل موثر با مخاطب
  13. طراحی و تولید و پخش کلیپ تبلیغاتی در زمانی کوتاه

شرکت تبلیغاتی رسپینا رسانه در انجام تخصصی تبلیغات در همه مراحل به شکل کاملا حرفه ای در کنار شماست.

چاپ 

با ما در تماس باشید

  • شیراز - بلوار امیرکبیر - خیابان فرزدقی 
  • بین کوچه 7 و 9 - ساختمان 35 - واحد 3
  • 09392324400 - 07138223990
  • info@respinaresane.ir

عضویت در خبرنامه