تبلیغات بلاگری | رسپینا رسانه
تبلیغات بلاگری
واژه بلاگر (Blogger ) به زمان گسترش وبلاگ نویسی برمی گردد. بلاگ وب سایتی است که یک یا چند نویسنده درباره تجربیات و تخصصی که دارند در بلاگ تولید محتوا می کنند، این نویسنده ها بلاگر یا وبلاگ نویس نامیده می شوند.
برخلاف وب سایت، در بلاگ یک رابطه دو طرفه وجود دارد و کاربران یک بلاگ، امکان تبادل نظر دارند. پیشرفت بلاگر در ایجاد ارتباط با مخاطب است و برای مخاطبان استفاده از تولید محتوای بلاگر مفید خواهد بود.
بلاگرها در صفحات وب برای مخاطب خود مطالب جدید و جذاب و خواندنی مینویسند، ایده های جدیدی ارائه می کنند، در وبسایت خود تبلیغات انجام میدهند و درآمد بالایی از این طریق به دست می آورند.
اولین بلاگر جاستین هال یک دانشجوی کالج بود که در سال 1994 شروع به نوشتن درباره خودش کرد و بعد از مدتی به یک بلاگر در دنیای دیجیتال تبدیل شد. جری پورنل هم در همان سال کار خود را به عنوان بلاگر شروع کرد و از وب کم های وایرلس پوشیدنی برای بلاگینگ استفاده می کرد.
درباره معنی بلاگر در اینستا باید بگوییم بلاگر اینستا در صفحات مجازی هدف خاصی از فعالیت خود دارد، فالوور یا مخاطبان زیادی دارد و باتوجه به تعداد فالوورهایش میتواند درآمدهای زیادی را کسب کند. فعالیت بلاگر در اینستا به صورت تولید و انتشار محتوای آنلاین الهامبخش، آموزنده یا سرگرمکننده بطور منظم می باشد. بلاگر با مخاطبان خود ارتباط صمیمانه ای برقرار می کند که این کار برای ادامه کار او بسیار حیاتی است.
بلاگرها معمولا درباره حوزه خاصی که اطلاعات لازم در آن مورد دارند تولید محتوا می کنند. مثل معماری، عکاسی، آرایش و زیبایی، آشپزی و موارد دیگر. علاوه بر این مهارت نیاز به مهارت های تولید محتوای بهینه، نحوه ادیت عکس و فیلم، چگونگی ارتباط با مخاطب، بازاریابی مهارت های دیگر نیز دارند.
برای کسب نتیجه بهتر پیشنهاد می شود بلاگرها در یک حوزه بخصوص که تخصص و آشنایی دارند به فعالیت و تولید محتوا بپردازند. داشتن دقت و توجه به جزییات و نوآوری در تولید محتوا مواردی است که به موفقیت در این حوزه می انجامد.
انواع بلاگر
بلاگر شدن می تواند براساس تیپ شخصیتی یا حرفه اصلی شما باشد و گاهی زمینه بلاگری یکی از سرگرمی های شماست پس در انتخاب موضوع برای بلاگینگ محدودیتی وجود ندارد. موضوعاتی که فعالیت بیشتری در فضای مجازی دارند به قرار زیر هستند:
1-بلاگر آرایشی و بهداشتی
2-بلاگر گردشگری و سفر
3-بلاگر لایفاستایل
4-بلاگر طنزپرداز
5-بلاگر گیمر
6-بلاگر اجتماعی
7-بلاگر هنر
8-بلاگر فشن
9-بلاگر غذا یا تیستر
1-بلاگر آرایشی و بهداشتی
بیوتی بلاگرها بنا به صنعت رو به رشد زیبایی، تولید محتوای متنوع و فعالیتهای گوناگونی دارند. این فعالیت ها از نقد و بررسی محصولات آرایشی، آنباکسینگ محصولات، تولید ویدیوهای آرایشی محصولات برندی خاص تا به اشتراکگذاشتن تجربیات و آموزشهای آرایشی-بهداشتی را در بر می گیرد و طرفداران زیادی نیز دارد.
2-بلاگر سفر
بلاگر سفر و گردشگری برای کسی که اهل گشتوگذار و سر زدن به جاهای کمتر دیده شده کار مناسبی است. برای این کار با فیلم و عکس می توان اطلاعات مفیدی در اختیار فالوورها قرار داد. در این بین معرفی زمینهٔ لوازم و تجهیزات سفر، هتلها و مکانهای تفریحی و استراحتگاهها برای تبلیغ نیز انجام می شود.
3-بلاگر سبک زندگی (لایف استایل)
موضوع لایف استایل بسیار گسترده است و فعالیتهای زیادی را شامل می شود. بلاگر می تواند از سبک زندگی خود، علاقهمندیها و تجارب خود در هر زمینهای از مد و فشن، زیبایی، ورزش فعالیت کند و تبلیغات انجام دهد.
4-بلاگرهای طنز (واینرها)
خنداندن و سرگرم کردن افراد ویژگی بلاگرهای فعال در این زمینه است که نیاز به هنر و شناخت مخاطب دارد تا بلاگر بتواند طنز خوب و درستی ارائه دهد. با طنزپردازی میتوان به هر موضوعی وارد شد و تبلیغات انجام داد.
5-بلاگرهای گیم
بلاگرهای گیمر دسته خاصی از بلاگرها هستند که نوجوانان و جوانان کم سن و مخاطبان آنها را تشکیل می دهند. در این نوع بلاگری انواع بازیهای رایانهای و تمام تجهیزات و وسایل مرتبط با تکنولوژی از جمله مانیتور، کیبورد گیم و موس قابل معرفی و تبلیغ می باشد.
6-بلاگر اجتماعی
افراد علاقمند به موضوعات روز و مسائلی که به سرعت در جامعه مطرح و فراگیر می شود می توانند در این زمینه فعالیت کنند. در این حوزه بحث های پیش خواهد آمد.
6-بلاگر هنری
فعالیت بلاگر هنری در زمینه سرگرمی هایی از جمله ساخت لوازم هنری، نقاشی، محصولات و هنرهای دستی فعالیت می کند و ضمن اشتراک گذاشتن ساخته، آن هنر را به دیگران نیز آموزش می دهد که فروش آموزش مورد نظر با شرایط مختلف امکان پذیر می باشد.
7-بلاگر فشن
فشن بلاگر ها لباس برند های مختلف را می پوشند و درباره انواع ترندهای پوشاک صحبت می کنند و ست کردن لباس و اینگونه مسائل را می آموزند. بلاگرها در این حوزه می توانند طراح لباس باشند و برند خود را تبلیغ کنند.
8-فودبلاگر
بلاگر غذا مورد غذاها و رستوران ها و همه موارد مربوط به غذا تولید محتوا می کند. می توان این بلاگری را دسته بندی کرد به این شکل که بعضی به کیک و شیرینی بعضی غذاهاهای سنتی و بعضی به رستوران و کافه و چیزهایی در این مکانها سرومی شود می پردازند.
9-مامی بلاگر
مامی بلاگر برای مخاطبان علاقمند به فرزند پروری فعالیت می کنند. آنها می توانند فعالیت خود را برای گروه خاصی از والدین از جمله والدین کودک یا نوباوه و یا نوجوان تولید محتوا کنند.
تبلیغات بلاگری در اینستاگرام
انجام تبلیغات توسط بلاگرها به دو صورت انجام می گیرد، این که بلاگر خود تولید محتوا کند و یا محتوای تولید شده شما را منتشر کند:
1-بلاگر تولید محتوا کند
در این روش آنچه می خواهید به مخاطبان ارائه دهید برای بلاگر تشریح میکنید و بلاگر محتوای مورد نظر را مطابق با مفهوم و اهداف برند شما آماده می کند. این محتوا می تواند یکی از موارد زیر باشد:
1-پست حمایتشده (Sponsored post):
2-طراحی مسابقات (Contests):
3-بررسی محصول یا خدمات(Reviews):
4-استوری (UGC):
2-عکس یا ویدیوی تولیدی از محصول یا خدمات را منتشر کند
اگر امکان تولید محتوای با کیفیت و خوبی را دارید، پس از تولید، محتوای مورد نظر را در اختیار بلاگر قرا دهید تا به اشتراک بگذارد که این روش هزینه کمتری خواهد داشت.
راه های کسب درآمد یک بلاگر
1-همکاری با برند ها و کسب و کار ها که با پرداخت هزینه، بلاگر از آن محصول یا برند در محتوای خود نام می برد یا استفاده می کند که شامل یک یا دو محتوا در قالب های مختلف می باشد.
2-گرفتن اسپانسر در اینستاگرام به این صورت که بلاگر محتوای مخصوص به صفحه خود را با همان فرمت و قالب همیشگی تولید می کند و در قسمت Sponsor در هر پست، برند مورد نظر اسپانسر را تگ می کند.
3-در صورت داشتن کسب و کار شخصی می توانید محصولات خود را تولید کنید و بفروشید.
4- دادن مشاوره به پیج ها و کسب و کار های دیگر در صورت داشتن تخصص در زمینه مورد نظر مانند دیجیتال مارکتینگ و از این قبیل
5-در صورت داشتن تخصص در هر زمینه ای می توانید با برگزاری لایو و دریافت هزینه آموزش به کسب و کار خود با این روش بپردازید.
تبلیغات اینفلوئنسری, تبلیغات بلاگری
- بازدید: 7