By using this website, you agree to the use of cookies as described in our Privacy Policy.

تولید محتوای تبلیغاتی | رسپینا رسانه

تولید محتوای تبلیغاتی

 

تولید محتوای تبلیغاتی یکی از شاخه‌های پرطرفدار و سودآور و جذاب عرصه تولید محتوا است. تبلیغات و بازاریابی اینترنتی از ابزارهای مهم فروش هستند. امروزه روش های فروش و به تبع آن روش های تبلیغ و بازاریابی تغییر کرده و به شاخه های تخصصی و مدرنی تقسیم شده است. از جمله این شاخه ها تبلیغات در محیط وب و سایت های فروشگاهی است که نیاز به تولید محتوای با کیفیت دارد، قصد داریم به زوایای مختلف تولید محتوای تبلیغاتی بپردازیم.

حسن تبلیغات در فضای مجازی هدفمند بودن آن است، در این شاخه مخاطب هدف شناسایی می شود، سن و سال و جنسیت و و علاقمندی ها و نیازهایش مورد توجه قرار می گیرد و تمام اهداف و برنامه ریزی ها برای فروش به این دسته خاص صورت می گیرد و یا قرار است برند یک محصول بنا به نیاز و علاقمندی گروهی که آن محصول و برند برایشان جذاب است معرفی و شناسانده شود. در صورتی که تبلیغات سنتی تنها می توانست توجه مخاطب را جلب کند.

یافتن و استفاده از کلمات کلیدی و تاکید بر کیفیت محصول و خدمات در تبلیغات در فضای مجازی مهم و اساسی است، یافتن مخاطب هدف در فضای مجازی بسیارساده تر از بازار سنتی است.

در نوشتن محتوای تبلیغاتی ترافیک بسیار مهم است. ابتدا به سه نکته برای نوشتن یک محتوای تبلیغاتی خوب می پردازیم:

۱. شما با تبلیغ محصولتان باید نشان دهید که مشکلی از مخاطب حل کرده اید. دنبال کلمه کلیدی مناسب بگردید، کلمه ای که در ذهن بماند و مخاطب آن را تکرار کند. کلمه کلیدی انتخابی شما نباید مشابه قبلی داشته باشد در غیر اینصورت جذابیتی نخواهد داشت.

۲. بیننده را به هیجان بیاورید تا از روی احساسات تصمیم بگیرد و برای خرید اقدام کند. بیشتر تصمیمات ما از روی هیجان است این هیجان می تواند مثبت یا منفی باشد.

۳. در تبلیغات خود به مخاطب نشان دهید که خدمات یا محصول شما چگونه زندگی آنها بهتر خواهد کرد. به مخاطب نشان دهید که چگونه خدمات شما به نفع اوست.

 

خصوصیات یک محتوای خوب

1- شما تولید محتوای تبلیغاتی را برای مخاطب هدف آماده می کنید پس نیاز مخاطبان خود را بسنجید و از کلمات کلیدی مرتبط با حوزه فعالیت خود استفاده کنید.

2- استمرار و منظم را در اجرای یک تولید محتوای خوب در نظر داشته باشید.

3- سئو در تولید محتوا برای سایتی تولید محتوا انجام می دهد یک بخش مهم برای پیشرفت در گوگل و دیده شدن است.

 

درباره فروشگاه های اینترنتی

فروشگاه های اینترنتی باید دو بخش را تولید محتوای سایت در نظر داشته باشند:

1- تولید محتوا بخش مربوط به محصولات باید کامل، همراه با دستورالعمل استفاده یا توضیحات تکمیلی آن محصول باشد.

2- تولید محتوا بخش وبلاگ باید متناسب محصولات باشد و قابلیت تبلیغ محصولات را داشته باشد.

انواع محتواهای تبلیغاتی

محتوای تبلیغاتی  به شیوه‌های مختلف تولید می شود:

1-متن تبلیغاتی به شکل مقاله

2-محتوای تبلیغاتی به صورت موشن گرافیک و یا تیزرهای تبلیغاتی

3-محتوای تبلیغاتی با تصویر و بنرهای تبلیغاتی

4-پادکست‌های تبلیغاتی

انتخاب نوع محتوا به بودجه و نوع مشتریان بستگی دارد که با یادگیری روش نوشتن یک محتوای مناسب از وقت و هزینه ای که می پردازید بهترین استفاده را خواهید برد.

1-انتخاب عنوان (تیتر) حرفه ای

عنوان مناسب اصلی ترین بخش یک نوشته است. جذابیت عنوان مخاطب را به خواندن مطلب ترغیب می کند. تیتر جذاب و مرتبط با نوشته می تواند شما را به هدفتان برساند. پس از عنوان مطلب مناسب و جذاب است که مخاطب برای خواندن آن وقت صرف می کند پس برای مخاطب ارزش قائل باشید و مطلب مناسب و درخور مخاطب آماده کنید.

2-ارائه متن روان و قابل فهم

نوشتن متن روان و قابل فهم مخاطب را برای خواندن و دانستن مطلب و هدف از نوشته ترغیب می کند. وقتی متن ساده و به دور از نگارش کلمات و عناوین قامض و گیج کننده باشد خواننده به راحتی و سرعت مطلب را می خواند و امکان به اشتراک گذاشتن آن مطلب هم وجود دارد و به این صورت شما گام مهمی در جهت رسیدن به هدف خود برداشته اید. استفاده از کلمات کلیدی، کلمات ساده و آشنا در راستای تبلیغات، اولین گام برای جذب مخاطب خواهد بود. محتوای تبلیغاتی باید روان و جذاب و قابل فهم باشد و با بیننده ارتباط برقرار کند.

3-مطالعه مرتبط با متن

 قبل از انتشار یک متن باید با انواع متون و نوشته‌ها آشنا شویدپس با مطالعه انواع کتاب و مجله نحوه نگارش متن‌های تبلیغاتی را بیاموزید و دایره لغات تخصصی مربوط به محتوای تبلیغاتی و آن محصول را بالا ببرید. سایت‌ها و مجلات آنلاین نیزی گزینه های مفیدی هستند.

4-ارائه محتوای بی نقص

 این که اطلاعات مربوط به کالا یا خدمات را کامل و بدون نقص به مشتری منتقل کنید بسیار اهمیت دارد. هرچه مشتریان اطلاعات بیشتری درباره کالا و خدمات و مزایای آن داشته باشد راحت‌تر خرید می کند. شما با ارائه کامل همه جزییات و مزایای محصول شک و تردیدهای مشتری را رفع می کنید چون این محصول قرار است نیاز مشتری شما را رفع کند و مشتری به شما اطمینان یابد پس ویژگی‌های خاص محصولات و خدمات خود را برای مشتری بازگو کنید. وقتی مشتری به تمامی اطلاعات کالا و خدمات شما دسترسی داشته باشد، به شما اعتماد خواهد کرد و به خرید ترغیب می‌شود.

انتشارمحتوای تبلیغاتی

پس از طی کردن تمام مراحل، منتشر کردن محتوای تبلیغاتی در زمان و مکان مناسب زمینه موفقیت کار شما را فراهم خواهد کرد. این که فقط پس از آماده شدن کار آن را در یکی از شبکه های اجتماعی یا هر محیط دیگری انتشار دهید و منتظر بالا رفتن فروش و کسب سود باشید درست نیست. اینترنت و فضای مجازی بسیار شلوغ و رقابتی است و فقط شما و محصولتان منتظر دیده شدن نیستید به همین دلیل انتشار گسترده و درست در جای درست و زمان بندی دقیق باعث کسب رتبه برتر خواهد شد و می توانید برای مراحل بعد برنامه ریزی کنید. چون انتشار محتوای تبلیغاتی پایان کار نیست.

مرحله بعدی بررسی بازخوردها از طرف مخاطب می باشد. در این مرحله باید با دقت تمام جزییات پیش آمده مثبت و منفی را آنالیز کنید و نسبت به نتیجه برای کسب رتبه بهتر در میان مخاطبان برنامه ریزی کنید.

 

عکاسی مدلینگ, موشن گرافیک, تولید محتوای تبلیغاتی

  • بازدید: 9

با ما در تماس باشید

  • شیراز - بلوار امیرکبیر - خیابان فرزدقی 
  • بین کوچه 7 و 9 - ساختمان 35 - واحد 3
  • 09392324400 - 07138223990
  • info@respinaresane.ir

عضویت در خبرنامه