تولید محتوای تصویری | رسپینا رسانه
تولید محتوای تصویری
بیشترین استفاده محتوای تصویری در فروش و بازاریابی است. بوسیله محتوای تصویری می توان پیام خود را به مخاطب ارائه کرد. تاثیر تصویر بسیار بیشتر از نوشته است و اگر به درستی و دانش استفاده شود بسیار تاثیر گذار است. در محتوای متنی نیز استفاده در تصویر در جذب مخاطب و رساندن مفهوم متن و ارائه توضیحات بهتر بوسیله تصویر بسیار موثر است.
ویژگی محتوای تصویری
درک بهتر موضوع محتوا
قابلیت ترکیب شدن با ا محتوای دیگر
ذخیرهسازی در مغز برای مدت طولانی
انواع محتوای تصویری مورد استفاده می تواند برای نشان دادن کالا و خدمات، اجرای لوگو به صورت اسلاید، اینفوگرافیک، اسکرین شات، عکس، پوستر و ویدئو باشد.
تصویر و عکس
استفاده از تصویر با کیفیت و جذاب مرتبط به متن یا هدف بازاریابی و فروش و یا هر موضوع دیگر، تمایل بیشتری برای خواندن نوشته و ارتباط برقرار کردن با تصویر را در مخاطب ایجاد خواهد نمود. اگر عکس توسط اشخاص مسئول در سایت یا شبکه اجتماعی عکاسی یا طراحی شده باشد تاثیر بیشتری نیز خواهد داشت. تصویر برداری و یا طراحی و استفاده از نرم افزار برای تولید تصویر برای این موضوع بسیار درخور توجه است.
موضوع دیگر رعایت حق کپی رایت و استفاده نکردن از عکس های تکراری است چون حافظه تصویری بسیاری از اشخاص بسیار قوی است و عکس های خاص و زیبا و یا با موضوع مشخص که جای دیگری استفاده شده در ذهن می ماند.
ویدئو
از دیگر موارد محتوای تصویری استفاده از ویدئو و فیلم مناسب در مسیر استراتژی مقاله یا فروش است. به عنوان مثال بازدید ویدئو در یوتیوب با موضوع های مختلف و متفاوت بسیار پرطرفدار است و این موضوع می تواند در تولید ویدئوی مرتبط با کسب و کار به شکل ساده و روان با بیان جدید و خلاقانه و قابل فهم برای مخاطب گامی رو به جلو باشد. مخاطب امروز دیدن فیلم و عکس را به خواندن مطلب ترجیح می دهد پس باید در سریع ترین زمان به موثرترین شیوه و ادبیات، مخاطب هدف را مجذوب موضوع ویدئو نموده و در مواردی با استفاده از صدا و موسیقی کالا یا خدمات و یا برند خود را در ذهن مخاطب باقی بگذارید.
ویدئو و فیلم می تواند با استراتژی ساخت تیزر یا تبلیغ برای بازگو کردن داستان مورد نظر به نفع شما استفاده شود. با یک ویدئوی خوب و جذاب می توانید در سریع ترین زمان پیام خود را منتقل کنید و در زمان صرفه جویی کرده و زودتر به هدف برسید.
اینفوگرافیک
نوع دیگر محتوای تصویری که با ساخت درست و موثر می تواند تاثیر به سزایی در بیان هدف شما داشته باشد اینفوگرافیک است. بوسیله این ابزار می توان اطلاعات و آمارهای پیچیده و طولانی را به زبان ساده تصویر در زمان کوتاه به مخاطب منتقل نمود. دریافت اطلاعات پیچیده یا تخصصی بوسیله ابزار تصویر هم در ذهن مخاطب تا مدت طولانی باقی می ماند هم برای بیننده جذاب است چرا که با اینفوگرافیک بسیار آسان تر از خواندن مطالب تخصصی می تواند مطالب کلیدی و مهم را دریابد.
استفاده از طراحی مناسب و جذاب با جذابیت بالای بصری می تواند در جذب مخاطب بسیار مفید و موثر عمل کند و با اشتراک گذاری در فضای مجازی به اعتبار و اعتماد بخشی به شبکه اجتماعی مورد نظر کمک زیادی خواهد کرد.
اینفوگرافیک نوعی انیمیشن است که اطلاعات آماری و یا تحقیقاتی زیادی به صورت ترکیب عکس، نوشته و اسلاید به کاربر نمایش داده میشوند.
استفاده متن و تصویر و نمودار و موارد مختلف در کنار هم برای ارائه اطلاعات زیاد به بیننده باعث تاثیر گذاری و ارائه آمار و ارقام مختلف خواهد شد.
اسلاید
اسلاید جذاب با رنگ بندی و طراحی تخصصی مانند اینفوگرافیک می تواند برای ارائه اطلاعات مختلف به مخاطب مورد استفاده قرار گیرد. جذاب بودن اسلاید مخاطب را برای شنیدن و دیدن اطلاعات نگه می دارد و مخاطب را خسته نمی کند. اسلاید خوب با زبان ساده و استفاده از کلمات کلیدی مورد نظر و طراحی درخور می تواند قابل ارائه در همه جا باشد. حسن اسلاید نسبت به اینفوگرافیک در نوع ارائه آن است. اینفوگرافیک قابل ارائه بصورت ویدئو است و اسلاید می تواند در قالب عکس و نوشته ارائه شود. نمونه بارز و آشنای اسلاید خروجی برنامه پاورپوینت است که درهمه مجالس و محافل رسمی و دانشگاهی ارائه می شود. این شکل از ارائه در شبکه های اجتماعی نیز به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد و به خوبی دیده می شود.
اسکرین شات
استفاده از اسکرین شات از فضای اپلیکیشن خاص یا برنامه ای که مورد نظر شماست و قرار است توضیحاتی درباره آن به مخاطب ارائه دهید مورد استفاده قرار می گیرد. اسکرین شات برا اهداف آموزشی نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد و به ساده ترین شکل حاشیه نویسی و استفاده شود. استفاده از حاشیه نویسی به عنوان توضیح و راهنمایی برای درک بهتر بیننده می باشد.
در فضای مجازی که همیشه به موارد مختلف تنظیمات یا اصلاح گوشی موبایل یا سایر اپلیکیشن ها نیاز است، بهترین و ساده ترین روش استفاده از اسکرین شات برای آموزش توضیح مرحله به مرحله به مخاطب برای رفع نقص یا استفاده بهینه از برنامه یا اپلیکیشن مورد نظر است. این موارد باعث اشتراک گذاری در فضای مجازی نیز می شود و به خوبی می تواند اعتماد سازی کند.
موشن گرافیک ها
موشن گرافیک تلفیق انیمیشن و گرافیک می باشد که در یک فیلم کوتاه پیام مورد نظر به مخاطب ارائه می شود و باز هم درصورت استفاده درست از تمام مبانی ذکر شده می تواند تاثیر به سزا و خوبی برروی مخاطب داشته باشد. موشین گرافیک علاوه بر بعد تبلیغاتی و فروش می تواند در موارد آموزشی و اطلاع رسانی نیز بکار گرفته شود. این محتوای تصویری نیز می تواند در ذهن مخاطب باقی بماند و استفاده از کلمه کلیدی یا شعار یک برند می تواند در موشن گرافیک به کار گرفته شود.
گیفها(GIF)
گیف بنا به ساخت قوی و موثر می توند ارتباط صمیمی و نزدیکی با کاربر ایجاد کند و در ذهن مخاطب جا بگیرد.
پوستر
پوستر از نوع محتوای تصویری قدیمی است که همیشه با قصد و فکر قبلی طراحی می شود و بیننده را تا دقایقی درگیر دریافت پیام خود می کند. استفاده درست از این محتوای تصویری می تواند مخاطب را به چالش بکشد و در مواردی به جز کسب و کار به خوبی حرف و مقصد طراح را بیان کند.
ساخت کلیپ تبلیغاتی شیراز, تبلیغات گسترده, تولید محتوای تصویری
- بازدید: 18